Wij. Rijswijk maakt werk van excellente dienstverlening aan inwoners

/, Nieuwsberichten Wij., Wij. in de media, Wij. media berichten homepage/Wij. Rijswijk maakt werk van excellente dienstverlening aan inwoners

Wij. Rijswijk maakt werk van excellente dienstverlening aan inwoners

Als ik hoor dat Rijswijkers met een gehandicapte zoon, die gebruikmaken van een tandemfiets via de WMO, uren langs de weg moeten wachten op de reparatieservice, dan vraag ik me serieus af waar we mee bezig zijn”, zegt Marja Pelzer van Wij. Rijswijk. “De service aan mensen die hier keihard van afhankelijk zijn, bijvoorbeeld als gevolg van ziekte, een handicap of ouderdom, moet veel beter.”

Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de ondersteuning van mensen die niet (meer) zelfredzaam zijn. Dit is geregeld in de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). “De service aan mensen die hulp nodig hebben moet excellent zijn. Niet alleen vanuit de gemeente, maar ook vanuit de externe organisaties die de gemeente inhuurt”, aldus Pelzer.

Vader Raymond van der Burgh: “We hebben al meerdere malen pech gehad met onze tandemfiets. De monteurs zijn vriendelijk als ze er eenmaal zijn, maar de bereikbaarheid van de klantenservice is onvoldoende en de wachttijd is erg lang. Soms gebeurt het zelfs dat er helemaal niemand komt. Dan sta je dan langs de kant van de weg met een gillend kind. De laatste keer duurde het ook een aantal weken duren de fiets weer terug was. Dat moet toch sneller!”

“Wij wil weten hoe de gemeente de dienstverlening naar een ‘8’ gaat brengen en hoe de service van externe partijen wordt verbeterd, zodat dit soort voorbeelden snel tot het verleden behoren. Daarbij moet niet alleen naar de regeltjes, maar vooral naar de mens worden gekeken”, besluit Pelzer

Bron: de Rijswijkse  Krant

2018-09-22T20:29:23+00:00